Klubmodul henter siden
MediYogahold | 15
Vejledning
1. Er det første gang du tilmelder dig? Så skal du oprette en profil her
2. Ellers skal du logge ind for at tilmelde dig.

Træn krop og sind med Yoga og Bevægelse i Bolbro GIF

Giv dig selv et pusterum og forkæl krop og sind. Holdet er for alle og kræver ingen forudsætninger. Der arbejdes ikke nødvendigvis med en specifik yogastil. Fokus kan også være på en serie af øvelser for et generelt bedre velbefindende.

På holdene lærer du at være til stede i nuet og får ro i sindet. Vi arbejder koncentreret med øvelser, der giver dig styrke og smidighed, så du kan få mere energi og balance i din hverdag.

Undervisningen foregår i en uhøjtidelig atmosfære og der er yogamåtter i salen. Men medbring gerne lidt vand, eventuelt en meditationspude og en varm trøje, varme strømper og et tæppe til afspændingsdelen.

MediYoga står for Medicinsk Yoga, og er en meget rolig yogaform.

Sammensætningen af øvelser i MediYoga er videnskabeligt testet for deres effekt.

MediYoga arbejder på det fysiske, mentale og emotionelle plan, og kan hjælpe dig med at genfinde balancen fysisk og mentalt.

Det kan bl.a. hjælpe til øget bevægelighed, færre smerter i led og muskler, samt reducere oplevelsen af stress og uro i krop og sind.

Det har en positiv påvirkning på åndedræt, blodtryk, søvn, puls og mentalt velvære.

Hver MediYoga time består af:

·         Dybe vejrtrækninger

·         Fysiske langsomme øvelser

·         Afspænding

.         Meditation

Lidt om instruktøren:

Jeg er 46 år, cand. Scient. Idræt og sundhed med en ernæringsbaggrund. Jeg blev DGI yogainstruktør i 2020 og MediYoga Instruktør i 2022. På mit arbejde i en forebyggelsesenhed i Odense kommune underviser jeg en gang om ugen i MediYoga. Jeg er kollega til Hanne Klitbo som også underviser i foreningen.

Jeg bor på i Gelsted som ligger på Vestfyn, her underviser jeg i yoga en aften om ugen i min lokale forening. Jeg har selv meget glæde af yogaens gode effekter på krop og sind. Så det er en fornøjelse at formidle det videre til andre.

Udover Yoga – er jeg vild med mine tre børn, naturen, løb og er lidt en hestepige.

Tid/Sted
Tirsdag 14:30-15:30 Yogasalen, Bolbro Hallen
Pris fra nu, indtil 01.10.2024.
4,00 kr.